Vind jij wedstrijden spelen het allerleukste wat er is? Doe dan mee aan de voorjaarscompetitie!…
Nieuwe bardienstregels 2025
Bardiensten moeten voor 1 februari 2025 zijn geregeld om te kunnen spelen.
De Gooische Vallei is een vereniging voor en door de leden. Daarom moet ieder seniorlid 3 bardiensten per jaar draaien tenzij om een bepaalde reden een alternatief is afgesproken of als de bardienst is afgekocht.
Scherpere regels om onderbezetting of sluiting kantine te voorkomen
Met de huidige regels blijken we het bardienstrooster – vooral tijdens de competitiedagen en bij toernooien – niet volledig bezet te krijgen. Dat komt omdat er nogal wat leden zijn die hun dienst pas laat in een kwartaal of zelfs (nadat ze diverse keren zijn aangeschreven) helemaal niet boeken terwijl er tijdens de competities en toernooien extra inzet nodig is. Het gevolg is dat de kantine in de afgelopen jaren diverse keren onderbezet of zelfs dicht bleef en dat spelers en bezoekers in dat laatste geval zelfs voor een dichte deur stonden.
Met de volgende NIEUWE REGELS willen we dit in de komende jaren beslist voorkomen:
- Bardiensten moeten voor 1 februari 2025 zijn gereserveerd of zijn afgekocht. Afkoop is na die datum niet meer mogelijk. De bardienstmodule voor 2025 zal in de loop van december c.q. uiterlijk 1 januari 2025 worden opengesteld.
- Als de bardiensten niet voor 1 februari zijn geregeld dan ben je niet langer speelgerechtigd (en kun je geen banen reserveren) totdat de bardiensten zijn gereserveerd.
- Bij verhindering dien je zelf te zorgen voor vervanging door (of ruil met) een ander seniorlid en dit uitsluitend per mail door te geven aan bardienst@degooischevallei.nl om de vervanger te autoriseren.
- Competitiespelers dienen (als voorwaarde om aan de competitie deel te nemen) tijdens de competitie minimaal 1 verplichte bardienst te vervullen op dagen dat het eigen team niet speelt.
Je kunt je bardienst(en) afkopen gelijktijdig met het betalen van de factuur contributie 2025, die ook voor 1 februari 2025 moet worden voldaan. Het afkoopbedrag is verhoogd naar €40 per bardienst om een vervanger in te kunnen huren. Als blijkt dat er geen verplichte bardienst is gedraaid volgt een rekening van €50 per keer.
We rekenen op ieders begrip dat we zo sluiting en onderbezetting van de kantine willen voorkomen en zijn ons ervan bewust dat het lastig kan zijn om een jaar vooraf te reserveren. Maar met de geboden mogelijkheden om zelf voor vervanging te zorgen moet het lukken.
Het bestuur
Dit bericht heeft 0 reacties